Unknown

salam...
sawadee kha.
khun sabai dee kha??
wee...tetibe je aku ckp bahase siam ni pehal?...hahaha....sebenarnye sebab tajuk entry ni 'kom rak kom saneha' atau dalam bahse orang putihnye the sharpness love...aku sebarnye dok cari cerite aku mase zaman sekolah dulu phoenix blood ( lerd hong) sebab tetibe rindu nak tgk citer siam...aku terusha satu blog yg list kan cerite2 siam yg baru and yg paling syoknye coz ade English subtittle...wah..daripade promo movie ni aku rase interesting plak nak tgk...coz aku rase couple dalam cerite ni sweet sgt..

cerite ni genre dia romentic comedy so adde la scene2 yg kelakar sepanjang drama ni..tak statik dan takde la kisah si heroin tu terlalu menyayat hati smp mcm nasib si phomp dalam phoenix's blood tu...huhuhu

bg aku, cerite siam ni polite2 sikit maybe sebab dekat serumpun nusantara mcm malaysia dgn indonesia, cerite dia takde la sampai korang kene tutup skrin laptop sekejap sebab ade scene yg tak sedap mata memandang...better than korean i guest...

aku kalau dah promote satu cerite ni conform la nak cerite sinopsis cerite ni gak..
cerite ni pasal baibua dan kalan...
baibua ada 1 adik tiri name dia engfah dan kalan plak ade adik lelaki name wit..
engfah berkenalan dengan wit melalui msn dengan gunakan name baibua..diaorg dating tapi mak wit dan kalan ni tak suke...wit punye kredit kad kene blok dan akhirnya si engfah ni tinggalkan dia sebab dah jd miskin...wit kembali semula pada keluarga dia tapi akhirnye ambik keputusan bunuh diri sebab kecewa dgn engfah...
mak kalan jd trauma sebab kejadian tu dan kalan plak sgt dendam dengan perempuan yg namenye baibua ( kalan tahu name je tapi tak kenal pun sape baibua)...
baibua mintak kerje kat syarikat kalan ( kalan ade crush kat baibua ni sbenarnye), kalan happy tapi bile baibua sebut je name dia, muke kalan terus berubah dan marah.
baibua keje kat ssyarikat kalan sebagai kalan punye setiausaha tapi sepanjang tempoh tu teruk la dia dikenekan kalan sampai sakit2..kesian sungguh..
ayah baibua sakit, so dia plan nak pinjam duit dr syrikat kalan...then kalan kate boleh bagi tapi bersyarat....syaratnye, baibua ni kene kawin dengan kalan...
lepas kawin macam2 la jadi, bile dalam benci ade cinte, kalan lame2 takdapat jugak nak sembunyikan perasaan dia, bermulalah adegan yg kelakar dan sweet couple ni...tapi mcm tipikal cerite thai la, dalam mencari bahagia tu akan ade ujian yg menerpa, so diaorg pun tak terkecuali terusama sekali dengan permainan jahat si engfah yg tamakkan harta tu...
korang yg boring, aku suggestkan tgk cerite ni..not bad...aku bg 4 bintang setengah la kat cerite ni...



0 Responses

pengusha blog tegar